När helt fel blir rätt!

Idag skulle jag äntligen komma till skott att bevara ett semesterminne från i höstas. Jag och Viktor reste i mitten av september några dagar till Kroatien tillsammans med Viktors mor och far. Världens bästa 25-årspresent blev några fantastiska dagar av sol, mat, lyxigt kaffe och såklart stenplockning vid stranden. Smågruset i strandkanten blev ett minne i mitt handbagage och när jag ikväll äntligen tippade upp stenarna i en liten glasflaska som tidigare innehållit badsalt (nej, här hemma slängs inte någonting) kändes det nödvändigt att skölja ur flaskan då vissa rester från tidigt nittiotalsbadmys fanns kvar på flaskans insida. Smart att tvätta av stenarna samtidigt tänkte jag och hällde i en skvätt vatten, skakade om och skulle precis tippa ur det smutsiga vattnet när jag insåg att sandrester och badsaltsrester tillsammans med vatten och småsten blev en härlig, glittrig flaska som man gärna skakar fram lite skimmer i där den nu står på badrumshyllan. Dessutom är ju småsten plockade i havskanten finare i blött tillstånd. När onsdagmorgonen imorgon känns grå vid tandborsningen ska jag ta och skaka liv i det semesterminne som står i en liten glasflaska i badrummet och jag är helt säker på att det får mig att stå ut ända fram till jul, minst!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: