Dragdjur i långa rader

Innan sommaren fick jag en superrolig beställning på dragdjur till några ungar. Det kan inte finnas någon bättre leksak till en typ ett och ett halvt-åring som snart ska börja gå runt. Tycker jag!
 
Djuren skulle föreställa en katt, ett får och en krokodil. Och så här kom de att se ut...
 
 
Både krokodilenoch fåret kanske ni känner igen sedan tidigare. Krokodilen är en favorit helt i repris medan fåret är en lite omgjord variant av biblotekarien Ulla. Ulla gillar att sitta ner medan det här fåret gillar att stå! Katten däremot är ett hitte-på utifrån ett mönster jag hittat gratis hos Craftsy och som tidigare blivit jamaren Jim.
 
        
 
 
 
 
För att djuren skulle bli mera dragbara byggde min fantastiska pappa snickaren några enkla men fullt brukbara vagnar och för att djuren med lätthet skulle gå att ställa på vagnen så att de stod kvar satte jag en magnet med superstarkt lim på vagnen och sydde in en magnet under ett skyddande filttyg i tassen, klöven och krokodillabben. Det gör att det är lätt att lyfta bort djuren från vagnen när de blir trötta eller när dragaren blir myssugen! Glöm inte att kolla så att magneterna hamnar på rätt håll. Det är ganska svårt att få djuren att stå kvar om man missar den lilla detaljen...
 
 

Trevlig kväll!
1 Madde:

skriven

Suuuperfina!!!

2 Caroline:

skriven

Aaaaah så söt fåret är!! Vill ha! :D

Svar: Har du kommit igång med virkning än? Kanske ska lägga ut mönstret! :)
Prilligaprylar

3 Caroline:

skriven

Nja, jag virkar mest mössor och andra enkla saker som jag inte behöver mönster till... Har inte riktigt haft ro att lära mig tyda... Men jag har faktiskt precis stickat en jättesjal till en god vän! :)

Svar: När man väl kommer igång är det inte svårare än att läsa en stickbeskrivning. Kul ändå med färdiga grejer. Är sjalen något du kommer lägga ut bildbevis på?
Prilligaprylar

Kommentera här: