Apan Jerry

 
För ett tag sedan visade jag upp en bild på Prilligaprylars facebooksida och konstaterade att ingen väl kunde tro att det skulle kunna komma att bli en apa av det jag visade. Jag trodde knappt själv när jag började att jag skulle få till någon apa. Det var svårt att hitta ett mönster som svarade mot det jag ville ha och det var svårt att hitta på ett själv. Allting blev som en blandning mellan nalle och kanin. Så till slut släppte jag virkmanin och hittade ett jättefint mönster på den stickade apan Jerry på Etsy.
 
 
Nu är Jerry här och han bangar inte för något. Med sina långa armar och ben och dessutom en svans till balanshjälp klarar han alla uppdrag som kan tänkas ligga på en hemma-apa. Han bläddrar in kokböcker, klättrar och sticker ner sin hand i en och annan kaksmet. Det är sånt som hemma-apor gör!
 
 
1 Johanna N:

skriven

Han är ju alldeles underbar!!!
Önskar verkligen jag kunde sticka!

2 Caroline:

skriven

Aaaaaa - jag skulle kunna beställa ett helt zoo av dig! Så himla fin! Och musen längre ner på sidan - bedårande! :)

Måste nog lägga in en beställning snart igen... :)

3 Emilia:

skriven

Hej, jag och min kompis ska sticka varsin apa och skulle vilja höra en s

4 Emelie:

skriven

Hej, jag och min kompis ska sticka varsin apa och skulle vilja göra en sån där söt. Snälla kan du skicka beskrivning till mig? Vore super duper snällt! Kik: emiliathebesst
0736004809

Svar: Hej!Jag tycker absolut att ni ska försöka er på att sticka en "Jerry". Det var ett roligt och ganska enkelt mönster. Däremot kan jag inte skicka er mönstret då jag köpt det genom sidan jag länkar till i inlägget och när man köper mönstret går man också med på att inte sprida det vidare. Allt med respekt för upphovsrättskvinnan. Jag hoppas att ni förstår och känner att ni tycker att det är värt att köpa mönstret. Jag har för mig att jag gav runt 40:-.

Lycka till!
Prilligaprylar

Kommentera här: