Tags

Det var länge sedan jag stansade bokstävermen jag tänkte ändå avlägga en uppdaterad rapport.
Jag valde att gå på ett lite billigare alternativ när jag köpte mina tags. Tags och berlocker i äkta silver är självklart bättre vid eventuell allergi eller överkänslighet mot nickel. Dessa tags var dock nickeltestade och jag gjorde en chansning. Självklart håller silver också färgen bättre än vad emaljerad metall gör men de kostar också därefter.
 
Eftersom texten är stansad i metallen är det ju däremot inget som hejdar en från att måla eller spraylacka tagsen när kopparfärgen börjar komma fram. De kanske blir toksnygga i svart eller vitt?! Själv tycker jag att kopparfärgen i kanterna och den gröna tonen som uppstår i bokstävernas botten är ganska snygg!
 
Här är några av de brickor jag stansat tidigare.
 
 
 
Om du fick välja; skulle du gå på den pläterade varianten eller äkta silver för upp emot tiodubbla priset?
 
 
1 Camilla:

skriven

Jag är jättenöjd med mina fina! Å billiga var dom ju också, så jag röstar på dom!

2 Maria:

skriven

Den billiga! JÄttefina!!

Kommentera här: