Loppisutflykter i Östergötland

Eftersom gamla grejer och loppis är en av mina stora passioner är det svårt att inte dela med sig av tips när man hittar guldkorn.
Förra veckan gjordes en sportlovsutflykt till Åtvidaberg för att besöka ett gäng loppisar. Loppisrunda var redan inbokat men Linköping visade sig vara mindre lämpat just en torsdag och därför hamnade vi i Åtvidaberg som visade sig vara ett riktigt loppistillhåll på torsdagar.
 
De här loppisarna tycker jag att du ska besöka!
 
Kenyaföreningens second hand
Kenyaföreningen bedriver loppis och säljer också direktimporterade varor från Kenya vars vinst hjälper till att bygga upp utbildningsmöjligheter i Nairobis slumområden.
 
Öppettider:
Ti: 14-18
To: 14-18
Lö: 11-14
 
Åter-Bruket second hand
Återbruket tar emot gamla saker för att sedan sälja dem vidare eller reparera och göra om dem. De säljer t.ex egentillverkade barnkläder sydda av plagg som lämnats in. Perfekt om man vill slippa alla kemikalier som finns i nya bomullstyger!
 
Öppettider:
Må: 9-16:30
Ti: 9-18
O: 9-16:30
To: 9-18
Lunchstängt alla dagar 12-13
 
Sri Lanka
Loppis som drivs av en iddeel förening som skänker pengar till ett dagcenter för handikappade barn i Negombo i Sri Lanka.
 
Öppettider:
Ti: 14-17
To:14-17
Lö:10-14
 
 
Öppettider:
M: 10-18
Ti: 10-18
O: 10-18
To: 10-18
F: 10-18
Lö: 11-13
 
 
Öppettider:
O: 10-17
To: 10-17
F: 10-15
 
 
Öppettider:
Ti: 12-18
To: 12-18
F: 10-13
Lö: 10-13
 
 
 
 
 
 
 
 
Själv fyndade jag en liten rar nysilverkanna på Åter-Bruket och var helnöjd med vitsippevasen för 20:- tills jag en trappa upp hittade en identisk storerbor hos kenya-föreningen. Den såldes i kit för 50:- med den rara gräddkannan och en ful sockerskål som jag gav till min mor.
 
Märkligt ändå hur dessa tre ting med identiska detaljer fick mötas hemma hos oss. Nu väntar jag med glädje på vårblommorna. Det orimliga i det hela är att jag nog redan nu i helgen kommer ställa några små snödroppar i gräddkannan, för det är inget skämt, de står redan där ute!
 
 
1 Lisa:

skriven

Gåvan vid sunnebotorget, öppet på tis, tors, lör är en av de bästa i Åtvid :)

2 Tessan:

skriven

Stort Tack för loppisrundetips!Alltid kul att åka till nya ställen.

Kommentera här: