Höstgirlang

Hösten har plötsligt kommit med buller och brak. Det var ju fortfarande sommar förra veckan! För att få till stämningen riktigt ordentligt har jag provat att göra girlanger som jag sett prov på bland annat via Pinterest. Som här, här och här!

Jag valde att använda papper ur det här blocket från Panduro då de färg- och mönstermatchar bra med varandra. Det är ju också trevligt att det är motiv på båda sidorna av arken. Dels för att slippa vita cirklar och för att det sker en liten variation i girlangen beroende på hur den snurrar!
 
 
 
 
 
 
Jag har klippt till cirklar i tre olika storlekar och chalkat dem runt kanten. Sedan har jag bara sytt raksöm genom den första cirkeln på symaskin, dragit ut så lång distans jag velat ha emellan cirklarna och sedan sytt igenom nästa papperscirkel. Tänk på att hålla emot när du syr på nästa cirkel på girlangen. Det är lätt att maskinen vill dra ner undertråden i maskinen och att trådarna blir ojämna.
 
Inte ett dugg svårt och ganska roligt. Snabbt resultat och lätt att göra fler i teman man gillar.
 
Om man inte orkar? Då har jag såklart hängt ner några stycken i källarbutiken.
Fredag 31/10 håller jag källaren öppen mellan 11:00 och 15:00!
Välkommen!
 
 
 
 

Kommentera här: