Julen kom, såg och segrade.

Nu när nästa helg står och bultar på dörren kan väl julhelgen ses som avslutad och klar (?). God fortsättning på er allesamman!
 
En av årets julklappar var ett av de jätteprojekt som aldrig tycktes få ett slut. I ärlighetens namn skulle denna enkla stickning har varit en födelsedagspresent redan i september 2011, som sedan blev en julklapp 2011, födelsedagspresent igen 2012 men som sedan sluligen alltså inte blev färdigställd förrän till julen 2012. Det går enkelt att konstatera att jag har lite svårt för att fokusera på projekt som inte går att avsluta på ett par dagar...Det stora problemet var inte att det var svårt eller tog ofantligt lång tid att sticka denna doning, MEN det gick inte på en kväll framför tv:n och när man tappar fokus tar det tid!
 
Nu är den i alla fall här och lillasysterna som fick ta emot 2011 års fluga "Pippitröjan" verkade nöjd med sin present och visst är hon fin i den, min alldeles egna Rullgardina!
 
 
Mönstret och garnet kommer från Järbo och instruktionen finner du här. Mönstret heter 11-26. Tröjan är gjord i garnet "Fuga" som är en ullblandning vilket gör den varm, men faktiskt inte stickig. Skulle jag någonsin sticka en tröja igen skulle jag nog dock välja att göra den i ett grövre garn och med några storlekar större på stickorna. Denna är gjord på stickor 4 och som sagt, det tog sin lilla tid!
 
Behöver jag tillägga att jag inte tar emot några beställningar på fler sådana här stickningar? :)
 
 

Kommentera här: