Virkat vinterhjärta med vackra skrillor

Det virkade julhjärtat som visats tidigare har nu fått en storebror. Det enkla mönstret från "Skapligt enkelt" har kompletterats med de fantastiskt söta skridskorna från Kungen och Majkis.
 
Mönster:
varv 1: 6 fm i magisk ring
varv 2: 1 fm i varje
varv 3: 1 fm i varje
varv 4: 1 fm i varje
varv 5: 1 fm i varje
varv 6: 1 popcorn* i första maskan sedan fm i alla maskor varvet runt.
varv 7: 1 fm i varje
varv 8: 1 fm i varje
varv 9: 1 fm i varje...och sedan  en smygmaska var i de tre nästkommande
maskorna för att få tråden längst bak på strumpan.
 
 
 
Tillsammans skapar enkel brun tråd, en scrabookingblomma som dekor (den sitter på en ståltråd och är bara instucken i hjärtat vilket gör hela dekorationen döenkel att byta ut efter säsong) och en bjällra en vintrig liten dekoration att hänga upp eller lägga någonstans. Min sitter i hallen och man kan inte låta bli att undra vem som åker på sådana små skridskor när man passerar förbi och tänk att två gem kan ge två små strumpor skridskokänsla på riktigt.
 
 
Jag kommer att tänka på Astrid Lindgrens saga om Peter och Petra och allting som är nostalgi känns extra välkommet när julen närmar sig... Vilka skridskoreferenser har du?
 
1 Madde:

skriven

Jag tänker på mina arma onda kalla fötter som tvingades ner i konståkningsskridskorna... Fy, jag har alltid varit urdålig på att åka skridskor!=) Men Peter och Petra är fantastiska! Mys!!! Fiiina prylar du gör! Puss och kram

Kommentera här: