Ljus i mörker

Nu är mörkret här på riktigt, speciellt efter att klockan vridits tillbaka en timme för vinterns skull och tack och lov för det, för visst blir det mysigare att tända ljus på kvällen när det blir riktigt bäcksvart!
 
Här har två gamla grejer tillsammans med lite decoupagelack blivit någonting nytt. Redan förra sommaren samlade jag på mig några gamla dricksglas då de föll sig bra som ljuslyktor med sina raka kanter. De har legat i decoupagekorgen tillsammans med fina servetter men jag har inte riktigt fått känsla för dem, förrän nu. Förra veckan lackade jag fast gamla boksidor som ändå skurits ur en gammal bok i ett annat pyssel efter att jag rivit dem i olika remsor och bitar. Sidorna som sitter mot ovan- och nederkant på glaset klippte jag raka.
 
Jag har lite svårt att klippa navelsträngen till dessa ljuslyktor men de står redan uppradade tillsammans med annat färdigt pyssel till marknaden i Ringstorp nästa helg så förhoppningsvis har separationsångesten gått över till dess, om de förblir osålda får jag väl se det som ett tecken och åter bjuda in dem till min egen enkla boning!
 
       
 
 
 
1 Carro:

skriven

Ledsen men jag tror inte lyktorna förblir osålda... De är jättefina! Är väldigt svag för textbakgrunder... Typ böcker eller tidningar. Använder det ibland till mina illustrationer.

Var ligger Ringstorp? Vet att det finns ett i Örebro och ett i Linköping...

Svar: Vi får väl se hur det går. Boken är inte slut än så det finns möjligheter. Det Ringstorp som jag ska till ligger utanför Linköping!
Prilligaprylar

2 Kreativa Kajsa:

skriven

Vilka snygga ljuslyktor! Nu vet jag vad jag ska göra med bokresterna jag fick över när jag tapetserade en vägg med en bok.

Svar: Ja, ett ganska snabbt och smidigt pyssel om man ändå har lack hemma...och gamla böcker som ingen vill läsa kan lika gärna få agera någonting annat!
Prilligaprylar

3 Matilda:

skriven

Så himla fina! :) Kram

Kommentera här: