Stansade bokstäver

Efter lång radiotystnad är jag nu tillbaka. Det som ändå glädjer mig mest i tider av bloggtorka är att några tappra av er därute ändå besöker bloggen. Jag hoppas att ni tittar in av nyfikenhet  kring om något nytt dykt upp, att ni vill följa någon av mina länkar eller att ni vill återbesöka något gammalt inlägg för att hitta inspiration. Jag är åtminstone väldigt tacksam för att du tittar in ibland!
 
Sedan jul har det varit det tyngre pysslet som har dokminerat. Jag har börjat hamra bokstäver i källaren och mitt första alster blev ett mycket cheezy namnshalsband. Viktors namn på ena sidan och mitt på den andra. Jag hamrar dit bokstäverna med bokstavsstansar jag fick i julklapp. De kommer från clas ohlson, är mycket billigare än "riktiga" smyckesstansar och fungerar skitbra!
 
Bokstavs & sifferstansar
Bild lånad från Clas Ohlson.
 
Anledningen till att jag håller till i källaren är att jag har ett skruvstäd där nere. Bak på skruvstädet finns en platta som är hård och passar utmärkt som underlag att slå mot då det blir bäst att hamra mot någonting som håller emot. Jag har blivit tipsad av min far att det i gamla tvättmaskiner sitter en hård och tung platta. Så småningom ska en tvättmaskin plockas itu men tills vidare får skruvstädet duga!
 
När jag hamrade detta halsband insåg jag att en liten hushållspapperbit/tunn tygbit eller liknande mellan skruvsätdet och brickan är att föredra för att brickan inte ska bli repig. Skruvsstädet har ju utsats för betydligt hårdare tag än detta.
 
Brickorna beställde jag på Ljuvating. De dök upp i brevlådan på ett par dagar och håller fin kvalité. Jag har burit mitt halsband i ett par veckor och det finns inte ens en gnutta av släppande plättering på brickan. Kanon, tycker jag!
 
 
 
Kedjan har jag gjort av en kedja från Panduro, en hake och några ringöglor.
1 Madde:

skriven

Jättefint Åsa!!! Kramar till dig

Svar: Tack Madde! Hoppas att allting ordnar sig med lillkatten. Har tänkt på er. Bor de höras snart! KRAM
Prilligaprylar

Kommentera här: