Handskrubb

 
Idag har två pyssel som tidigare bara funnits i mitt huvud fått möjlighet att mötas i verkligheten. Efter en semesterdag med utflykt som slutade på Citygross av alla ställen dök den perfekta glasburken äntligen upp. För en tid sedan hittade jag via Pinterest en fiffig idé om handskrubb där man helt sonika blandar strösocker med en hudvänlig handtvål och får en perfekt skrubb för att handhålla (!) lena händer. Jag upptäckte också att skrubben är perfekt när man målat och fått färg på fingrarna eller när man arbetat i trädgården och har blivit jordig och lerig.

 
Det var ett pyssel (om man nu inte räknar med målningen och trädgårdsarbetet). Pyssel nummer två är ett nypåbörjat arbete. Jag var alltid duktig i skolan och sånt där...men jag har aldrig varit någon fena på att texta eller skriva snyggt. Den här boken ger bra och konkreta tips, för se; rita av en bokstav är mycket lättare än att hitta på en ny, snyggare handstil.
 
 
Hemgjord handskrubb, övningsskriven etikett med nya fina pennor, på nytt fint papper, knutet på fyndad burk med ett snöre ur en arvelåda. Enkelt, men o så härligt!
 
 
1 Camilla :

skriven

Åh så fina bokstäver! Tror jag har en beställning på gång 😉

Svar: Tack!Vad skulle du vilja beställa min vän?
Prilligaprylar

2 Camilla:

skriven

Typ en tavla, kanske canvas, där du textar en fin låttext... Lasse elr Bruce!! Är det möjligt tror du?

Svar: Det tror jag absolut. Det är värt ett försök iaf! :) Utmaningar är till för att antas. Fundera på text och även vilken storlek och vilket format du skulle vilja ha på tavlan!
Prilligaprylar

3 Camilla :

skriven

Jag hör av mej när jag hittat den perfekta låten:) kram

Kommentera här: