Semesterinspiration och resmål

Jag är precis i tagen att avsluta första delen av min semester. Med världens bästa jobb som fritidspedagog har man möjlighet att gå in och jobba en mysvecka på sommarlovet för att göra semestern lite mer utdragen. Ännu en fördel med jobbet som jag så högt prisar!
 
Under andra delen av semestern skulle jag gärna göra någon dagsutflykt. Jag är ingen resemänniska men jag tar gärna en liten tur då och då för att njuta av allting som finns runtomkring och i närheten. Jag har nyligen fått nys om ett ställe som ligger lite risigt till om vi vill ta oss en tur längs östkusten. Marias vita rum driver en inspirerande blogg i en använda-gammalt-anda som jag gillar. Att hon dessutom driver en liten butik/loppis gör mig jättenyfiken eftersom jag själv är i tagen att kanske starta en lite verksamhet här hemma i vår källare. Det kan bli en annan stor del av semester del två. Låt oss återkomma om detta!
 
 
 

Kommentera här: