Kotten

Häromdagen fick jag syn på en igelkott hopkurad i en buske när jag strosade omkring med min far i deras trädgård. "Länge sedan man såg en igelkott" tänkte jag, intet ont anande att det ett par dagar senare skulle sitta en halvpurken liten kotte i vårt vardagsrumsfönster och svära över vädret.
 
Uschaarn vad träli't de ä mä
 de här vädret!
Däväl ingen mänske som vill te o va ute näre ä såhäer blött o dant?!
Gå dän o låt me va ifre'!
 
Sade kotten, och jag lät honom vara. Det är inget snack om att kotten kommer från trakten så när han väl vågar gå ut igen hoppas jag att han håller sig häromkring. Det är ett trivsamt djur att ha omkring sig igelkotten, bara de är på humör!
 
 
 
 
Mönstret har jag hittat via craftsy.
 
 
 
1 Johanna N:

skriven

Men ååh vilken fin!
och schysst dialekt! :D

Svar: Haha, tack! En wickti öschötte den där Kotte.
Prilligaprylar

2 Karin :

skriven

Vilken fin igelkott och vilken fin blogg jag halkade in på! Hittar du på dina mönster själv? Jag är ingen erfaren stickare så vet inte hur man knåpar ihop egna mönster. Har du något att dela med dig av/några tips hur man gör en igelkott eller apan som du har delat med dig av i andra inlägg? Kram Karin

Svar: Hej!Tack. Vad kul att du hittat hit och gillar bloggen! Ibland hittar jag på mönster själv och ibland använder jag mönster som jag hittat gratis på nätet eller köper via exempelvis Ravelry. Mönster till både kotten och apan finns i respektive inlägg. Jag tror dessutom att kottemönstret var gratis! Mönstret till apan kostade nog runt 40:-
Lycka till!
Kram
Prilligaprylar

Kommentera här: