Om man är stor, måste man vara snäll

För en vecka sedan fick vi ta del av en god väns vackra dotters namngivning. En otroligt söt men såklart liten tvåmånaders tjej. När man är är liten kan man behöva någon stor och när man blir stor kan man fortfarande behöva få känna sig liten ibland. Därför fick Maja Maria en vän som jag hoppas ska vara till stor glädje för en liten tjej och som kan följa henne när hon blir ett äldre barn och kanske kan hon få finnas med även när lilla Maja blir större. För stor blev hon, flodhästen Maia...

 
 
 
Maia är virkad i det tjocka akrylgarnet Molly från järbo och utifrån mönster i Mia Bengtssons bok "Virka glada amigurumis". Jag använde en virknål med storlek 5. Jag hade kunnat använda 5,5 eller 6 men jag ville att flodhästen skulle bli riktigt tät för att den ska tåla även hårda bebistag. Ögonen är såklart säkerhetsögon!
 
 
Det som kanske inte riktigt framgick helt tydligt vid överlämnandet av Maia till Maja är att flodhästar är lite kostsamma i drift...de äter en hel del. Dessutom är Maia en cirkusflodhäst vilket gör att hon kräver en hel del aktivitet för att inte klättra på väggarna. Det kan bli ett tufft jobb för Majas mamma och pappa ett tag, speciellt eftersom de nu också har lilla Maja, men snart nog är Maja redo att ta hand om flodhästen helt själv, och det är inte så svårt. Så länge svansen är svängd lätt uppåt är Maia glad och nöjd!
 
1 Caroline:

skriven

Jag är kär... På riktigt! :D

Svar: Det är en goding! :)
Prilligaprylar

2 Caroline:

skriven

Fick inte du mitt mail? Skrev för någon/några veckor sedan. Undrar nämligen om man kan beställa sin egen och vad han kostar i så fall?

Han är så ljuvlig... :)

Svar: Hej igen Caroline!Jag har svarat på ditt mail nu, förlåt att det dröjde!

Åsa
Prilligaprylar

Kommentera här: