Omgjord fotpall

Ibland kommer man över saker som man gillar men kanske ändå inte är fullkomligt nöjd med.
Den här pallen har gjort sig perfekt hemma i vårt vardagsrum. Jag kan bekvämt lägga upp fötterna utan att behöva lägga stora pengar på en fotpall som matchar soffan.
 
 
Dessutom placerar vi pallen i änden av soffbordet så när den inte används som fotpall kan man gömma tidningar, fjärkontroller, ipad och så vidare på den. Då finns grejerna inom räckhåll men de behöver inte ligga över hela soffbordet!
 
Från början var pallen klädd i ett brunt tyg och det var inget fel på det så det har fått sitta kvar under det nya tyget, men eftersom vår soffa är grå hängde de inte ihop riktigt.
 
 
Med ett nytt tyg i aningens mer grå nyans gjorde sig pallen mycket bättre. Jag gjorde det så enkelt för mig att jag bara häftade fast tyget med häftpistol. Benen ville jag inte röra. Jag gillar när träfärgen får vara kvar men jag passade på att torka av dem med lite möbelpolish så nu ser de som nya ut!
 
 
1 Sofie:

skriven

Snyggt! Smart att du lät det gamla sitta kvar under.
/Sofie

Kommentera här: