Strålande stjärna

Efter första advent börjar julfeelingen så lätt smyga sig på. Idag ska jag göra något tråkigt...lämna in bilen på verkstad för fix av struliga bromsar. Tråkigt, och kanske dyrt. Därför kompenserar jag upp det hela med något kul...och billigt!

Kolla in det här:
 
Pinnarna som plockades in för torkning i höstas för att bli ljuslyktor var tjockare i ena änden (!). För tjocka för att passa till ljuslyktor så idag har jag förvandlat dem till härliga jul/adventsstjärnor!
 
 
 
Jag klippte helt enkelt av pinnarna på samma längd, ca 35-40cm. Det enda som styr är hur stor eller liten stjärna du vill ha och hur långa pinnarna är såklart! Därefter provlade jag dem enligt bilderna och limmade ihop dem med limpistol.
 
 
Aningen snyggare blev det med ett litet jutesnöre kring varje limklutt. Jag valde en klassisk råbandsknop för att kag tycker att den är ganska snygg och hålblar! Sedan kan man välja om man vill visa knuten eller vända stjärnan åt andra hållet.
 
 
 
 
Linda den med lingonris, en ljusslinga på batteri, häng upp den eller låt den stå lutad lite avspänt på en byrå eller i ett fönster. Välj själv!
 
Har du inte lust att göra någon själv eller ha slut på pinnar så finns några stycken att köpa i Prilligaprylars källarbutik för 30:- på lördag 6/12 klockan 11-16.
 
Välkomna!
 

Kommentera här: