Liten men naggande sur

Det här är nog en figur som många känner igen. Kanske inte för att hon är så himla rar...
 
 
...utan snarare för att hon är så himla arg.

 
Kan du inte le mot kameran frågade jag vänligt, men då blev det på hennes bråkiga vis ännu värre. Med armarna i kors var hon sedan omöjlig resten av dagen.
 
 
 
Det är kanske tur att hon inte vet att hon ganska snart ska bli snuttis åt en liten bebis, för inte tror jag att vrånga Lilla My skulle låta bli att önska sin värsta fiende att bli dregglad och kräkt på, samtidigt som armarna blir dragna åt varsitt håll istället för henne själv!
 
Jag hittade mönstret till den fina snuttisen hos Kungenomajkis som alltid så vänligt delar med sig av sina fina mönster. Själva snuttetrasan är virkad som en oändlig mormorsruta och var väldigt tacksam att virka. Jag tror att den skulle kunna användas i fler sammanhang så mönstret till den lägger jag på lager!
 
Hoppas inte att den här lilla otäckingen har skrämt upp er innan läggdags (?).
Ha en fin kväll!
 

Kommentera här: