Ny köksklocka av gammal sil

Ett av de uppdrag jag haft då jag varit runt på loppisar det senaste halvåret har varit uppiffning av köksklockan. Tanken var att plocka ur själva klockverket i den väggklocka från IKEA som vi redan hade, hitta en läcker gammal kökssil på loppis montera ihop de båda och vips! skulle klockan vara klar. Såhär blev det:
 
1. Det var svårare att hitta såna där silar än vad jag trodde.
2. När jag väl hittade någon så var hantaget riktat i vinkel från silen. Klockan skulle då inte hänga rakt mot väggen.
3. När jag väl hittade en bra kostade den 50:- (dyrt enligt mig, men värt det för en ny klocka).
4. Så snart jag börjat förstöra klockan från IKEA insåg jag hur svårt det var att få bort själva klockverket.
5. Nu var ju ändå den gamla klockan förstörd så jag kunde lika gärna testa att bända och se om verket höll.
6. Det gjorde det! Tillslut uppenbarade sig några gängor och alla delar gick att skruva loss, hela!
7. Hålet i mitten av silen var för litet för visarnas fäste...
8. Inser att silen är av något slags aluminium.
9. Offrar ett träborr och tar mig igenom metallen.
10. TADA!
 
 
 

Trevlig helg!

Kommentera här: