Virkade hjärtan med virkad blomma

De här virkade hjärtana har setts förut här på bloggen, både här, här och här men jag gillar dem och fortsätter virka dem på samma vis men med nya dekorationer.
 
 
Den senaste versionen är enkelt utformad med en virkad blomma.
Blomman är virkad i tunnt, tunnt DMC bomullsgarn. Tjockleken är cirka 300 meter/20 gram, alltså nästan som en grövre sytråd. Virknålen jag använde var därför inte tjockare än nummer 9 bland tunna virknålar.
 
Mönstret på blomman hittade jag i ett äldre nummer av tidningen 101 idéer (nummer 4 2012) och det såg ut som följer:
 
 

Vad använder du din virkade ros till?
 
1 Malin:

skriven

Tjo Åsa! Hoppas ni har det bra. Vi var i Rostberg förra helgen och jag sneglar alltid på deras fina hjärtan som hänger i köket. Jag vill åsså ha!!! :) Dom är så fina! Har du olika färger på dem? Puss å kram på dig!

Svar: Vad kul att du gillar dem Malin. Det ska vi fixa. Just nu har jag bara ett ljusgrått med små rosa rosor och ett mossgrönt med lila sidenblommor. Kanske har du några önskemål om färger och dekorationer/inte dekorationer? Jag kan ju göra efter önskemål! :) KRAM
Prilligaprylar

2 Malin:

skriven

Hej Åsa!

Jag tycker de grå hjärtanen är väldigt fina. Med rosa och röda rosor kanske? Vad kostar de styck?

Jag tror jag skulle vilja ha:

Ett grått hjärta med rosa ros.
Ett grått hjärta med röd ros.
Ett grått hjärta med rosa sammetsros.
Ett grått hjärta med röd sammetsros.

Vad tror du om det?

Må så gott!

Kram!

Svar: Det låter toppen!
Jag brukar ta 25:-/styck. Så en hundring då!
Vill du ha samma grå färg på alla? Som i det här inlägget?
De rosor du vill ha, är det de virkade, också som i det här inlägget?
Sidenrosen är en lite blomma av sidenband. Låter det bra?

KRAM
Prilligaprylar

3 Malin:

skriven

Med sammet så menar jag såklart siden! :)

4 malin:

skriven

Ja, den typen av hjärta å ros som du har på bild här i inlägget! När jag ändå håller på så ta två lika som inlägget oxå, alltså med vit ros! Samma grå färg på alla 6 som i inlägget :) blev det krångligt? :)

Svar: Inte krångligt, vi ska bara se till att få total klarhet i det hela innan vi sätter igång!Jag tar och hör av mig till dig så ordnar vi det så fort jag kan!
KRAM
Prilligaprylar

Kommentera här: